Svetovni dan odgovornega pitja piva
Ljubljana, 15. september – Jutri, 16. septembra, svet praznuje dan odgovornega pitja piva. Pobuda treh največjih svetovnih pivovarjev je lani prvič prerasla v globalni dan. Slovensko združenje pivovarn se aktivno pridružuje osveščanju o odgovornem pitju, prav tako pa tudi mali in veliki pivovarji.
Združenje slovenskih pivovarn se pridružuje na globalni ravni združenemu prizadevanju pivovarjev, ki se zavzemajo za večji doseg in vpliv pobud ter aktivnosti za osveščanje o odgovornem pitju alkohola. Aktivnosti za svetovni dan odgovornega pitja piva so le del programa, ki jih bo združenje izvajalo za osveščanje uporabnikov o odgovornem pitju preko leta.
Zloraba alkohola in njegove posledice ostajajo resen globalni in tudi lokalni izziv, zato se slovenski pivovarji aktivno zavzemajo za ustrezno iskanje rešitev. Podpirajo strategijo EU, ki pomaga državam članicam pri zmanjševanju vzrokov in posledic uživanja alkohola. Pri tem evropski pivovarji igrajo vodilno vlogo tudi z aktivnim odpiranjem tematik o zlorabi alkohola v sodelovanju z institucijami EU in tudi s načrtovanimi partnerstvi, s katerimi si skupaj prizadevajo za reševanje tega izziva na lokalni ravni.
Slovenski pivovarji so prek Združenja slovenskih pivovarn, ki je član Evropskega zruženja pivovarjev (The Brewers of Europe), vključeni v pobude, usmerjene v dvig znanja in zavedanja potrošnikov o nevarnostih zlorab alkohola ter zmanjšanje vzrokov in posledic njegove zlorabe. Ob tem so evropski pivovarji sami sprejeli pivovarsko zavezo, držijo se načel tržne samoregulative, zavzemajo se za varno vožnjo v sodelovanju z Evropskim svetom za varnost v prometu in Evropskim forumom o alkoholu in zdravju, preko katerih so vključeni tudi v številna lokalna partnerstva po vsej Evropi.
Slovenski pivovarji bodo ta dan zanamovali na več načinov.
V Heinekenu sporočilo o odgovornem pitju vključujejo v vse svoje komunikacije preko celega leta, posebej bodo ta dan zaznamovali na svojem FB profilu kot del globalne zgodbe. V okviru kampanje Cities »Živi z mestom«, bodo osveščali kolesarje o koristih prevoza s kolesom, a je za to potrebno ohraniti trezno glavo! V Pivovarni Laško Union za blagovno znamko Union pripravljajo kreativno akcijo »Daj si duška, a pij odgovorno!« K akciji bodo pritegnili tako zaposlene, kot tudi trgovce in lastnike barov. Načrtujejo osveščanje preko več medijev, kanalov in zlasti družbenih omrežij, v akcijo pa so pritegnili tudi našega zanega raperja Zlatka. Za blagovno znamko Laško bodo sporočila o odgovornem pitju prenesli s pomočjo glasbe. Šank Rocki, The Drinkersi in 6 Pack Čukur bodo priredili besedila njihovih priljubljenih pesmi, ki v novih verzijah nosijo pozitivno sporočilo odgovornega, zmernega pitja. Tako bodo skladbe Maček, Šank Rockov, Lepi in trezni, The Drinkers ter Šluk šluk, 6pack Čukurja za en dan namesto popivanja opevale pomembnost zmernosti, kar bodo poslušalci radijskih postaj lahko slišali na Radiu 1 in Valu 202. Tudi v Laškem bodo v prizadevanja za večje osveščanje vključili svoje zaposlene in organizirali tekmovanje v ročnem nogometu. V Sloveniji je v pivovarstvu sicer neposredno zaposlenih dobrih tisoč ljudi.
Na gradu Jable pri Mengšu bodo pivovarji pripravili prvo ocenjevanje domačih piv v sodelovanju z Institutom za hmeljarstvo in pivovarstvo Žalec in tudi izbrali prvega pivskega viteza 2016.
Združenje slovenskih pivovarn bo svetovni dan odgovornega pitja piva obeležilo na dogodku pivovarjev v Jablah in ob fontani »Zeleno zlato« v Žalcu. Kot član združenja bo pri osveščanju o odgovornem pitju piva tudi v domačem kraju aktivno sodeloval Institut za hmeljarstvo in pivovarstvo Žalec.
Pivo je najbolj priljubljena nizko alkoholna pijača na svetu in igra pomembno vlogo tudi v lokalnem družbenem in gospodarskem okolju. Prav zato pivovarji želijo skupaj, povezani in zato močnejši, prispevati k pozitivnemu vplivu, ki ga ima lahko pivo ob uravnoteženem in odgovornem življenjskem stilu.